Publicaciones

Temps de llum/El tiempo de la luz


Editorial: Columna 
Any d'edició: 2016
Pàgines: 274 (català)
Isbn: 978-84-664-2103-4

La Júlia, una jove minyona acabada d'arribar a la ciutat, quedarà fascinada per les llums del petit univers sota terra. Aquells passadissos seran confidents de les seves vivències, dels seus neguits, dels seus primers amors, dels seus secrets i de la vida dels comerciants. La filla dels amos de la pastisseria, l'aprenent de barber, l'acomodador del cinema, la perfumera, tots configuraran un món que va canviant, dècada a dècada, seguint l'emocionant batec de Barcelona.
Temps de llum és una novel·la ambientada en les primeres galeries comercials subterrànies d'Europa i retrata amb gran encert i realisme la Barcelona dels anys quaranta fins als noranta, moment en què es va tancar l'Avinguda de la Llum.



Editorial: Umbriel
Año de edición: 2016
Páginas: 246 
Isbn: 978-84-92915-86-6

Desde su inauguración en 1940 como las primeras galerías subterráneas en Europa. la lujosa Avenida de la Luz es un espejo de los cambios de la Barcelona de posguerra.
Julia, una joven criada recién llegada a la ciudad, iniciará un romance con un revisor del tren de Sarriá y, años después, una pasión prohibida que le traerá terribles consecuencias. Ella será testigo de la evolución a lo largo del tiempo de la galería y de algunos de sus comerciantes como Rosita, hija de los dueños de la pasterería, que vivirá su primer amor con el acomodador del cine Avenida, mientras sueña con el aprendiz de barbero implicado en actividades políticas. Una dama de misteriosa fortuna que abre una tienda de máquinas de escribir. Una perfumera que se relaciona con hombres poderosos del régimen. Un ferroviario que escribe poemas mientras pasea entre las columnas. Estos son los personajes que configuran un mundo que va cambiando, década a década, siguiendo el emocionante latido de Barcelona desde la posguerra hasta el final de los ochenta.




Top Fairies 1. Somerset


Editorial: Edebé
Año de edición: 2013
Páginas: 301
Isbn: 978-84-683-0842-5

En la nit més breu i màgica de l'any, alguna cosa passa a les golfes de la solitària Elia. La jove de 16 anys descobreix, en un llibre victorià, un concurs literari convocat cent anys enrere. Com si fos un joc, es decideix a participar sense imaginar que li ocasionarà conseqüències inimaginables que la arrencaran de la seva monotonia.
Una carta amb cal·ligrafia d'altres temps li informa que ha guanyat el concurs. El premi és un viatge fins a una mansió del sud d'Anglaterra. Allà, al costat d'altres dues noies, prendrà part en un insòlit curs que formarà com a fada i li obrirà les portes a una professió: top model.
Tot transcorre en un entorn de somni, fins que la trobada amb un jove foraster convertirà el seu món de fantasia i bellesa en un malson.

En la noche más breve y mágica del año, algo sucede en el desván de la solitaria Elia. La joven de 16 años descubre, en un libro victoriano, un concurso literario convocado cien años atrás. Como si fuera un juego, se decide a participar sin imaginar que le ocasionará consecuencias inimaginables que la arrancarán de su monotonía.
Una carta con caligrafía de otros tiempos le informa que ha ganado el concurso. El premio es un viaje hasta una mansión del sur de Inglaterra. Allí, junto a otras dos chicas, tomará parte en un insólito curso que formará como hada y le abrirá las puertas a una profesión: top model.
Todo transcurre en un entorno de ensueño, hasta que el encuentro con un joven forastero convertirá su mundo de fantasía y belleza en una pesadilla.


Top Fairies 2. Aurora Boreal 

Editorial: Edebé
Año de edición: 2013
Páginas: 283
Isbn: 978-84-683-0851-7

Elia torna a casa després d'una fascinant experiència viscuda a Anglaterra. El canvi produït en ella és tan sorprenent que enlluerna als seus companys, però la jove s'ha d'adaptar a la seva nova condició de noia popular mentre intenta posar en ordre els seus sentiments.
Tot es complica quan rep una trucada inesperada que capgira tots els seus plans. Algú procedent del món meravellós que acaba de deixar ha tornat, i té una missió per a ella.
El anhelat univers de fantasia i bellesa s'obre novament davant els seus ulls, alhora que alguna cosa fosca i amenaçant plana sobre Elia ...


Elia regresa a casa tras una fascinante experiencia vivida en Inglaterra. El cambio producido en ella es tan asombroso que deslumbra a sus compañeros, pero la joven debe adaptarse a su nueva condición de chica popular mientras intenta poner en orden sus sentimientos.
Todo se complica cuando recibe una llamada inesperada que trastoca todos sus planes. Alguien procedente del mundo maravilloso que acaba de dejar ha regresado, y tiene una misión para ella.
El anhelado universo de fantasía y belleza se abre nuevamente ante sus ojos, a la vez que algo oscuro y amenazante se cierne sobre Elia...



El Masnou blauverd


Editorial: Ajuntament del Masnou
Año de Edición: 2011
Páginas: 191
Isbn: 978-849379-119-3

Llibre sobre aquest municipi del Maresme, editat per l'Ajuntament del Masnou amb text d'Albert Calls i Sílvia Tarragó, i fotografies d'Ibai Acevedo (excepte les imatges extretes de l'arxiu de l'Ajuntament.
Mitjançant les nombroses imatges, el text i els comentaris de diverses persones del Masnou que hi han aportat el seu particular testimoni, es dóna una acurada visió del municipi fent un repàs a la seva història, a la riquesa del seu patrimoni, a les seves característiques així com al seu entorn.

Libro sobre este municipio del Maresme, editado por el Ayuntamiento del Masnou con texto de Albert Calls y Sílvia Tarragó, y fotografías de Ibai Acevedo (excepto las imágenes extraídas del archivo del Ayuntamiento). A través de las numerosas imágenes, el texto y los comentarios de diversas personas del Masnou que han aportado su particular testimonio, se da una ajustada visión del municipio haciendo un respaso a su historia, a la riqueza de su patrimonio y a sus características, así como a su entorno.


La veu del roure

Editorial: Brosquil Edicions
Año de Edición: 2009
Páginas: 129
Isbn: 978-849795-513-3

La Beatriu, la protagonista d'aquesta novel·la, neix en un petit poble del Maresme on les supersticions i les rondalles a la vora del foc són encara vigents. A finals del segle XVIII la natura és capaç encara d'estimular la imaginació, i la fantasia és a tocar de la realitat. Potser per això la noia acaba convertida en un dels personatges del conte en què esdevé la seva història. A poc a poc, les seves vivències la van acostant a un món ocult i primigeni, al marge de la dolorosa realitat, que l'aïlla de la gent i acaba per fer-la formar part d'un nou univers desconegut i màgic.

Beatriz, la protagonista de esta novela, nace en un pequeño pueblo de la comarca de El Maresme, donde las supersticiones y los cuentos al amor de la lumbre aún tienen vigencia. A finales del siglo XVIII la naturaleza todavía es capaz de estimular la imaginación y la fantasía corre cercana a la realidad. Quizás por este motivo la chica acaba convertida en uno más de los personajes del cuento en que se transforma su historia. Poco a poco, sus vivencias la van acercando a un mundo oculto y primigenio, al margen de la dolorosa realidad, que la aisla de la gente y acaba por hacerla formar parte de un nuevo universo desconocido y mágico.


Estiu immòbil

Editorial: La Comarcal Edicions/Ajuntament de Cabrera de Mar
Año de Edición: 2007
Páginas: 95
Isbn: B-43270-2006

Antologia poètica de Sílvia Tarragó Castrillón. Els seus poemes, intimistes i sensitius, obren diverses escletxes per mostrar un conjunt d'universos interiors a partir de realitats marcades pel temps i l'espai, que troben en les paraules una forma corpòria i matèrica i acosten al lector a les sensacions més profundes i colpidores.

Antología poética de Sílvia Tarragó Castrillón. Sus poemas, intimistas y sensitivos, abren diversas rendijas para mostrar un conjunto de universos interiores a partir de realidades marcadas por el tiempo y el espacio, que encuentran en las palabras una forma corpórea y matérica y acercan al lector a las sensaciones más profundas e impactantes.




Ciutats de l'impossible

Editorial: Brosquil Edicions
Año de Edición: 2001
Páginas: 120
Isbn: 978-8495620040

Llibre de relats inspirats en la dura realitat dels universos urbans que ens envolten, i que contrasten amb la dura realitat dels mons paral·lels ficticis que s'hi poden descobrir. Les narracions que formen aquest llibre descriuen un recorregut per ciutats antigues, contemporànies i futures, perquè el temps no és obstacle per a la fantasia.

Libro de relatos inspirados en la dura realidad de los universos urbanos que nos rodean, i que contrastan con la dura realidad de los mundos paralelos fictícios que se pueden descubrir. Las narraciones que forman este libro describen un recorrido por ciudades antiguas, contemporáneas y futuras, porque el tiempo no es obstáculo para la fantasía.

Lee el prólogo: Ciutats de l'impossible por Pau Joan Hernàndez.

Rails escapçats

Editorial: 7 i mig
Año de edición: 1998
Páginas: 61
Isbn: 84-95043-08-4

"La barcelonina Sílvia Tarragó ha fet, a Rails escapçats, de la poesia la seua eina per a crear un espai per a la memòria: 'De nit reprenc / alfabets que m'escriuen / els dies que s'han fet fins ara'. Els seus versos, com un tren, viatgen de tornada a la infantesa: les vivències d'un estiu concret, el naixement d'una amistat i les aventures compartides: 'L'amic dels primers anys / i les passejades al circ de la infantesa...' Un amic, com un amor d'estiu, que hem descobert en el curt parèntesi de les vacances, i que en tornar a casa covem l'esperança de tornar a veure, tot conreant la petita parcel·la que ens deixa la llunyania, perquè quan es produïsca el retrobament, el temps no haja fet malbé allò que ens unia." Del pròleg de Manel Alonso i Català.

La barcelonesa Sílvia Tarragó ha hecho, en Raíles cercenados, de la poesía su herramienta para crear un espacio para la memoria: 'De noche retomo / alfabetos que me escriben / los días que se han hecho hasta ahora'. Sus versos, como un tren, viajan de vuelta a la infancia: las vivencias de un verano concreto, el nacimiento de una amistad y las aventuras compartidas: 'El amigo de los primeros años / y los paseos al circo de la niñez ... 'Un amigo, como un amor de verano, que hemos descubierto en el corto paréntesis de las vacaciones, y que al volver a casa albergamos la esperanza de volver a ver, mientras cultivamos la pequeña parcela que nos deja la lejanía, para que cuando se produzca el reencuentro, el tiempo no haya estropeado lo que nos unía." Del prólogo de Manel Alonso i Català.

La vida vençuda


Editorial: La Comarcal Edicions/Ajuntament d'Alella
Año de edición: 1998
Páginas: 69
Isbn: 84-923509-3-8

Aquest recull, guanyador del I Premi de poesia Alella a Maria Oleart, és un recorregut per l'obligació i el desig i la tensió existent entre el que es vol, però és, alhora, inassolible. També, tal com apunta en el pròleg Joana Bel: "en un temps en què les hores no existeixen és on es basteixen les formes de l'ànima, aquesta vegada plasmades en la poesia de Sílvia Tarragó".

Este volumen, ganador del I Premi de poesia Alella a María Oleart, es un recorrido por la obligación y el deseo y la tensión existente entre lo que se quiere pero que es, a la vez, inalcanzable. También, tal y como apunta en el prólogo Joana Bel: "en un tiempo en que las horas no existen es donde se construyen las formas del alma, esta vez plasmada en el poesía de Sílvia Tarragó".




 

2 comentarios:

  1. Hola Silvia:
    Me han encantado tus dos libros Top Fairies. Me los he leído los dos.
    Me preguntaba que como tenía un final muy abiero, haber si habría tercer libro.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Amaia y, sobretodo, perdona por no haber respondido antes pero acabo de ver tu comentario.

      Me hace muy feliz saber que te han encantado mis libros de la serie 'Top Fairies'. Tienes toda la razón en decir que el final es muy abierto, me lo han comentado muchos lectores. La razón de dejarlo así es para tener la posibilidad de darle una continuidad aunque, de momento no está previsto que salga un tercer volumen. Todo dependerá de cómo vayan las ventas. No obstante, yo lo tengo en cuenta para buscar una alternativa en caso de que no se publique.

      Muchas gracias por tu comentario y que la magia te acompañe.

      Eliminar